Kurs dla każdego, kto chce zrozumieć prawdziwą wartość zawodu kelnerskiego i poznać filary jego sukcesu. Porusza elementy organizacyjne, techniki i style obsługi oraz elementy praktyczne. To podróż w świat Gastronomii z gwarancją dawki dobrego humoru i prawdziwej wiedzy.

Szkolenie to jest podstawą dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę z gastronomią, dla każdego, kto chce rozwinąć swoją dotychczasową wiedzę i/lub umiejętności.

Szkolenie w obiekcie trwa 2 dni (16 godzin).

Składa się z części teoretycznej i zajęć praktycznych.

Szkolenie prowadzi Katarzyna Starzyńska

Związana od ponad 30 lat z gastronomią. Jest Absolwentką Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Turystyki w Warszawie oraz WSiT ze specjalizacją Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Pracowała w warszawskim Hotelu Bristol, gdzie przeszła wszystkie szczeble rozwoju zawodowego – od pracy w kuchni hotelowej po pracę w charakterze kelnerki, kierownika, managera restauracji po zastępcę dyrektora ds. gastronomii. Przez 13 lat wspierała Belvedere Gourmet Group, gdzie ponad 10 lat pracowała na stanowisku dyrektora restauracji Belvedere i kawiarni. Pełniła funkcję managera ds. projektów, odpowiedzialna była za rekrutację personelu operacyjnego, jego szkolenia oraz motywację. Zajmuje się szkoleniami i dydaktyką. Ekspert Wybitnej Obsługi Gości, Gastronomii oraz eventów cateringowych.

Program

Filary sukcesu restauracji

  • wystrój, jedzenie, atmosfera, obsługa

Zawód Kelner

  • kultura osobista i etyka zawodowa
  • wizerunek oraz kompetencje
  • obowiązki
  • wyposażenie zawodowe kelnera
  • praca w zespole kelnerskim: jak budować pozytywną komunikację w grupie ( system indywidualny, system rewirowy, Food Runner, praca zespołowa )
  • dekalog kelnera

Wyposażenie gastronomiczne w restauracji

  • bielizna stołowa: techniki składania, rozkładania i zdejmowania brusów i serwetek
  • zastawy stołowe, szkło i sztućce: prawidłowe dobieranie sprzętu do charakteru potrawy i napoju
  • przybory i urządzenia pomocnicze
  • nakrywanie i dekoracja stołu, czyli etykieta stołu

Praktyczne umiejętności kelnerskie

  • technika noszenia naczyń – talerze, talerzyki, sztućce, filiżanki, szklanki, butelki
  • techniki noszenia tac: właściwe chwyty tac, układanie naczyń na tacach/ zasady obciążania, przenoszenie naczyń, wykorzystanie wózka kelnerskiego, tray jacka
  • techniki zbierania zastawy stołowej po konsumpcji

Style obsługi

  • szwedzki, francuski, rosyjski, angielski, amerykański i niemiecki

Formy obsługi

  • a’la carte, bufet, set menu, piknik

Organizacja i techniki obsługi przy serwowaniu posiłków

  • techniki serwowania śniadań
  • zasady podawania zup i dań zasadniczych
  • zasady obsługi przy podawaniu przekąsek i deserów
  • technika zbierania zamówień

Techniki podawania napojów bezalkoholowych

  • zasady podawania napojów gorących
  • zasady podawania napojów zimnych

Techniki podawania napojów alkoholowych

  • dobór alkoholu do rodzaju potrawy
  • sposoby serwowania: piwa, wódek, likierów, drinków
  • wybór wina oraz technika podawania

Różni klienci a personalna obsługa gości 

  • obsługa a’la carte: rodziny z dziećmi, biznesmeni, klienci regularni, „pojedynki „, zakochane pary, osoby niepełnosprawne
  • obsługa grup: biznes rodzinny, grupy turystyczne, grupy biznesowe

Odbieranie telefonów i przyjmowanie rezerwacji​

Sekwencja Serwisu – technika obsługi gości​

  • powitanie ( pierwsze wrażenie )
  • posadzenie i informacja
  • zamówienie i rekomendacja
  • sprawdzenie satysfakcji
  • deser i kawa
  • rachunek
  • pożegnanie ( ostatnie wrażenie )

Efekt „WOW”, czyli niezapomniane wrażenie​

Reklamacje​

Kelner – mistrz sprzedaży

  • sprzedaż sugerowana
  • ciekawa rekomendacja
  • „ sprzedające przymiotniki „

Scenki sprzedażowe

Chcesz dowiedzieć się więcej ? Skontaktuj się ze mną: