Kurs dla każdego, kto chce zrozumieć prawdziwą wartość zawodu kelnerskiego i poznać filary jego sukcesu. Porusza elementy organizacyjne, techniki i style obsługi oraz elementy praktyczne. To podróż w świat Gastronomii z gwarancją dawki dobrego humoru i prawdziwej wiedzy.
Szkolenie to jest podstawą dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę z gastronomią, dla każdego, kto chce rozwinąć swoją dotychczasową wiedzę i/lub umiejętności.
Szkolenie w obiekcie trwa 2 dni (16 godzin).
Składa się z części teoretycznej i zajęć praktycznych.

Szkolenie prowadzi Katarzyna Starzyńska
Związana od ponad 30 lat z gastronomią. Jest Absolwentką Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Turystyki w Warszawie oraz WSiT ze specjalizacją Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Pracowała w warszawskim Hotelu Bristol, gdzie przeszła wszystkie szczeble rozwoju zawodowego – od pracy w kuchni hotelowej po pracę w charakterze kelnerki, kierownika, managera restauracji po zastępcę dyrektora ds. gastronomii. Przez 13 lat wspierała Belvedere Gourmet Group, gdzie ponad 10 lat pracowała na stanowisku dyrektora restauracji Belvedere i kawiarni. Pełniła funkcję managera ds. projektów, odpowiedzialna była za rekrutację personelu operacyjnego, jego szkolenia oraz motywację. Zajmuje się szkoleniami i dydaktyką. Ekspert Wybitnej Obsługi Gości, Gastronomii oraz eventów cateringowych.
Program
Filary sukcesu restauracji
- wystrój, jedzenie, atmosfera, obsługa
Zawód Kelner
- kultura osobista i etyka zawodowa
- wizerunek oraz kompetencje
- obowiązki
- wyposażenie zawodowe kelnera
- praca w zespole kelnerskim: jak budować pozytywną komunikację w grupie ( system indywidualny, system rewirowy, Food Runner, praca zespołowa )
- dekalog kelnera
Wyposażenie gastronomiczne w restauracji
- bielizna stołowa: techniki składania, rozkładania i zdejmowania brusów i serwetek
- zastawy stołowe, szkło i sztućce: prawidłowe dobieranie sprzętu do charakteru potrawy i napoju
- przybory i urządzenia pomocnicze
- nakrywanie i dekoracja stołu, czyli etykieta stołu
Praktyczne umiejętności kelnerskie
- technika noszenia naczyń – talerze, talerzyki, sztućce, filiżanki, szklanki, butelki
- techniki noszenia tac: właściwe chwyty tac, układanie naczyń na tacach/ zasady obciążania, przenoszenie naczyń, wykorzystanie wózka kelnerskiego, tray jacka
- techniki zbierania zastawy stołowej po konsumpcji
Style obsługi
- szwedzki, francuski, rosyjski, angielski, amerykański i niemiecki
Formy obsługi
- a’la carte, bufet, set menu, piknik
Organizacja i techniki obsługi przy serwowaniu posiłków
- techniki serwowania śniadań
- zasady podawania zup i dań zasadniczych
- zasady obsługi przy podawaniu przekąsek i deserów
- technika zbierania zamówień
Techniki podawania napojów bezalkoholowych
- zasady podawania napojów gorących
- zasady podawania napojów zimnych
Techniki podawania napojów alkoholowych
- dobór alkoholu do rodzaju potrawy
- sposoby serwowania: piwa, wódek, likierów, drinków
- wybór wina oraz technika podawania
Różni klienci a personalna obsługa gości
- obsługa a’la carte: rodziny z dziećmi, biznesmeni, klienci regularni, „pojedynki „, zakochane pary, osoby niepełnosprawne
- obsługa grup: biznes rodzinny, grupy turystyczne, grupy biznesowe
Odbieranie telefonów i przyjmowanie rezerwacji
Sekwencja Serwisu – technika obsługi gości
- powitanie ( pierwsze wrażenie )
- posadzenie i informacja
- zamówienie i rekomendacja
- sprawdzenie satysfakcji
- deser i kawa
- rachunek
- pożegnanie ( ostatnie wrażenie )
Efekt „WOW”, czyli niezapomniane wrażenie
Reklamacje
Kelner – mistrz sprzedaży
- sprzedaż sugerowana
- ciekawa rekomendacja
- „ sprzedające przymiotniki „
Scenki sprzedażowe
Chcesz dowiedzieć się więcej ? Skontaktuj się ze mną: