Pozytywna Motywacja każdej osoby zaczyna się od zmiany jej świadomości. 

Aby dokonać konstruktywnej zmiany w działaniu osoby, w pracy czy też w życiu, musimy przekazać jej potencjalne korzyści płynące z nowego działania.

Siedzenie na kanapie, być może powoduje, że organizm odpoczywa, ale nie jest to zdrowe na dłuższą metę. Zbyt długie siedzenie zwiększa ryzyko przewlekłych chorób, takich jak choroby serca, cukrzyca i niektóre nowotwory. Zbyt długie siedzenie może być również szkodliwe dla zdrowia psychicznego. co z kolei powoduje, że osoba czuje się zmęczona. Aby rozwiązać problem zmęczenia, trzeba wstać.

Unikanie gości na recepcji, być może powoduje, że czujemy się bezpiecznie w swojej strefie komfortu. Takie działanie wpływa jednak negatywnie na opinię gości o produkcie, co wpływa na biznes, co wpływa na jego rentowność, co wpływa na pensję, którą pracownik dostaje za kontakt z gościem. Aby rozwiązać problemy w kontakcie z gościem, trzeba się z nim kontaktować więcej.

Następnie musimy przekonać osobę, że korzyści uzasadnią lub przewyższą cenę, jaką będzie musiała zapłacić, za zmianę działania.

Najbardziej pomocne będzie kultywowanie używania dwóch znanych, ale często zaniedbywanych słów: „mądrze” i „niemądrze”.

Wszystkie nasze czyny powinny być postrzegane jako „mądre” lub „niemądre”.

Nigdy nie powinniśmy nikogo ani nikogo czynów oceniać jako „dobre” lub „złe”, „sprawiedliwe” lub „niesprawiedliwe”. To są osądy moralne oparte na naszej obecnej świadomości, na zbiorowej świadomości społeczeństwa, na przyzwyczajeniach.

Już w przedszkolu dostajemy ocenę dobrą lub złą. W kościele na wstępie zaczynamy od moja wina i moje grzechy, które są złe. Stąd pojęcie programów motywacyjnych w korporacjach, w których oceniany jest pracownik.

Ocenami i osądami można bardzo łatwo manipulować.

Wynikiem takiej manipulacji jest podział społeczeństwa. Jedni są dobrzy, inni źli. A ocena polega na świadomości. Wzorowi uczniowie, myślą, że są dobrzy, a ci ze złymi ocenami myślą, że są źli. Pracownicy sprzedaży myślą, że są dobrzy, albo lepsi, niż ci z recepcji. I na odwrót.

Każda taka ocena jest subiektywna i nie powinna być wyrażana.

Jednak jest bardzo powszechna. Ci z prawicy myślą, że ci z lewicy są źli. I na odwrót. Ci za aborcją uważają, że są dobrzy, Ci przeciwko nie.

I na odwrót. Zwolennicy i przeciwnicy szczepionek, zwolennicy jednej albo drugiej Izby hotelarskiej, Managerowie

i Liderzy itd. .

Nawyku oceny innych i osądzania innych pozbędziemy się używając określeń „mądrze” i „niemądrze”.

Takie stwierdzenia nie narzucają osądów wartościujących. Pozwalają nam obserwować nasze działania lub działania innych i świadomie decydować, czy są one „mądre”, czy nie.

W żadnym momencie osoba nie powinna być osądzana.

Jest to prawdopodobnie najcięższa lekcja dla Managera, który całą swoją charyzmę oparł na ocenie i weryfikacji innych pracowników.

Ważne jest, aby każdy lider, to zrozumiał, że tak samo jak jego działania mogą być „niemądre”, co nie oznacza to, że jest „zły”, tak samo pracownicy mogą działać „niemądrze”, ale to nie znaczy, że są źli.

Mam nadzieję, że już widzimy, że niemożliwe jest motywowanie ludzi do zmiany, poprzez mówienie im co robią dobrze a co źle. Niemożliwe jest motywowanie ludzi mówiąc im, co „muszą” zrobić, „powinni” zrobić lub co „trzeba” zrobić. Sami zresztą to dobrze wiemy.

  • Czy ktoś jeszcze wierzy, że może zmusić inną osobę do biegania 10km zamiast siedzenia na kanapie?
  • Czy ktoś jeszcze wierzy, że może zmusić inną osobę do rozmowy z gościem?

Można ludzi inspirować, straszyć lub grozić im, ale wygenerowana w ten sposób motywacja będzie tylko tymczasowa, zaspokajająca dominującą potrzebę, która w tej chwili polega na tym, żeby się od nich odczepić.

Ludzie nie zmienią swoich przyzwyczajeń na stałe, dopóki nie przekonają się, że zmiana będzie dla nich korzystna w stosunku do ceny, jaką muszą za nowe przyzwyczajenie zapłacić.

Dlatego właśnie większość noworocznych postanowień nie działa.

Motywacja może przebiegać tylko poprzez własne świadome decyzje.

Co ważniejsze, motywacja nie zmienia się, dopóki nie zmieni się nasza świadomość.

Mówiąc więc o motywacji, nie myślmy o programie 500+, ocenie pracownika, bonusach wynagrodzenia, czy innymi pseudo-rozwiązaniami, które po wdrożeniu cudownie mają odwrócić losy pracowników i biznesu.

Mówiąc o motywacji myślimy o Coachingu swoich pracowników.

Jak?

Prowadzimy zajęcia dla liderów, na których pokazujemy w jaki sposób Coachować innych. Jest to szkolenie oparte na branży hotelarskiej, ale wykracza poza jej granice. W szkoleniu mówimy bardzo dużo o Inteligencji Emocjonalnej, która jest podstawą dla każdego Coacha.

Napisz do nas, jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem z Leadership.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *